До категорії паркетників або кросоверів належать автомобілі з підвищеною прохідністю і збільшеним кліренсом. У паркетника може бути не тільки передній або задній привід, а й також привід на всі колеса. Тобто не всі автомобілі з повним приводом є позашляховиками. Є низка показників і відмінностей між паркетниками і позашляховиками.
Перша і найголовніша відмінність позашляховиків і паркетників - це рамна конструкція. Позашляховики зроблені за принципом рама + кузов. Тобто вся підвіска, мотор кріпляться на раму, а кузов ставиться зверху через демпферні подушки. Завдяки такій конструкції позашляховики мають великий хід підвіски і так зване діагональне вивішування. Також завдяки рамі позашляховики можуть безболісно для кузова проходити практично будь-які перешкоди.

Міф про те, що всі паркетники майстерно справляються з бездоріжжям, далекий від істини. Деякі моделі дійсно виявляють чудові результати на ґрунтових дорогах, завдяки різним електронним системам та імітації блокувань диференціалів. Однак, варто пам'ятати, що далеко не кожен паркетник народжений для бездорожних випробувань.
ДОРОЖНІЙ ПРОСВІТ І ПІДВІСКА: ОБМЕЖЕННЯ І МОЖЛИВОСТІ
Кросовер є зручним вибором для міської їзди та асфальтованих доріг, проте його можливості в бездоріжжі обмежені через середній дорожній просвіт і короткохідну підвіску. Ці фактори роблять його менш ефективним на нерівних трасах.
КОМФОРТ НА АСФАЛЬТІ ТА ЖОРСТКІСТЬ ПІДВІСКИ
Якщо ви обрали кросовер, орієнтований на комфорт, будьте готові до того, що він буде краще проявляти себе на асфальтованих дорогах. Більш жорстка підвіска, яка забезпечує комфорт на дорогах, робить його менш придатним для складних бездорожних умов.
МІСЬКА ЕКСПЛУАТАЦІЯ: ПЛЮСИ І МІНУСИ
Кросовер, хоч і близький до легкових автомобілів у міській експлуатації, все ж має свої особливості. З одного боку, його динаміка і стійкість на асфальті та швидкісних трасах заслуговують на увагу. З іншого боку, варто бути готовим до того, що на бездоріжжі він може не так ефективно проявити себе.

Що стосується паркетників або кросоверів, принцип їхньої конструкції - це кузов із посиленими лонжеронами. Тобто принципово паркетник - це звичайний автомобіль зі збільшеним кліренсом порівняно з міськими седанами. Це дає досить великі переваги перед міськими седанами, тому що якщо ви не плануєте поїздки в екстремальних умовах, в гори тощо - вам цілком підійде паркетник або кросовер.
Більшість паркетників без проблем долає ґрунтову заміську дорогу, лісові дороги і сніг до 25 см. Якщо ж паркетник із повним приводом, можна сказати що це на 80% повноцінний позашляховик. Так, у нього нижчий кліренс, так, він не зможе подолати крутий підйом або глибоку колію, але давайте будемо чесними, для поїздок по місту або за місто це не потрібно. Зате паркетник може похвалитися прийнятним витратою паливавідмінною керованістю на будь-якій швидкості, комфортом за кермом і хорошою динамікою.
На відміну від кросоверів, позашляховики блискуче справляються з бездоріжжям, легко долаючи різноманітні перешкоди. Важливо відзначити, що водіям і пасажирам забезпечується високий рівень комфорту, оскільки рама приймає на себе основне навантаження від коліс і тільки демпфовані залишкові вібрації передаються на кузов.
Розуміння принципу конструкції кросовера дає змогу вам обрати автомобіль з найбільш підходящим типом трансмісії: переднім або повним. У разі позашляховиків варіант єдиний - це система повного приводу. Це забезпечує стабільність і надійність незалежно від умов, пропонуючи постійну готовність до бездоріжжя.
У паркетників повний привід активується через вискомуфту або електронну муфту автоматично. У разі пробуксовки коліс віскомуфта відключається, і повний привід вступає в гру.
Позашляховики, навпаки, дають змогу вручну перемикати приводи і вмикати блокування, що є ще однією значущою відмінністю від паркетників. Оберіть свій ідеальний автомобіль, спираючись на технічні особливості та унікальні переваги кожного класу.



